Comics Bistro — Форум » Благата дума - хвърлен камък ;)

  1. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    Книга-игра е книга, която е структурирана така, че читателят да може да взима решения относно развитието на историята в играта. С други думи чрез поредица от препратки и избори се променя развоя на събитията, като се получава вид "игра". В някои книги-игри се използват и зарове за определяне на изхода от някои ситуации.

    Книги-игри се издават във всички възможни жанрове и стилове (от фантастика и фентъзи до уестърн и детски приказки). Книгите-игри изживяха своя бум в България в средата на 90-те години, но постепенно аудиторията загубва интерес към тях с популяризирането на компютърните игри.

    Първата книга-игра на български език е на Любомир Николов - „Огнена пустиня“ на издателство „Еквус Арт“. След това Николов започва да пише под псевдонима Колин Уолъмбъри за издателство „Плеяда“. Първата му книга, издадена от „Плеяда“ - "Замъкът на таласъмите", остава емблематична, най-вече с приятните спомени. Навярно именно тя успява да привлече интереса на много малчугани. Интересно е, че жанрът "книга-игра" съвпадна точно с детството на едно поколение, набор 79-86 (приблизително), които и бяха най-заинтересовани.

    Издават се и преводни книги-игри, едни от най-известните поредици от които са „Кървав меч“ и „Пътят на тигъра“.

    Постепенно се появат и други български автори - Майкъл Майндкрайм/Стюърт Дарк, Робърт Блонд, Ейдриън Уейн, Джордж М. Джордж и др. Псевдонимите нарочно са английски, заради убеждението, че в онези ранни години англоезичните автори се продават по-добре от българите.

    Постепенно се обособяват собствени стилове на писане и системи за игра - Колин Уолъмбъри, например се запомня с желанието си да даде максимално много информация на читателя в търсене на образователен ефект и залага предимно на литературата. Може би най-запомнящото се от него са фентъзи-трилогията "Реката от която никой не се завръща" и двете части за периода на Реконкиста в Испания. Майкъл Майндкрайм превръща в свой почерк изчерпателния и детайлен дневник и схемите за игра, съчетани с разнообразни теми. Съответно от него си струва да се отбележи тетралогията за Хлапето (под още един псевдоним - Стюърт Дарк), трилогията "Шангри", "За пари...и малко слава" и др. Третият най-предпочитан автор е Робърт Блонд, който откровено залага на литературното писане за сметка на дневниците - задължителна за четене е поредицата за монаха Валенс, която за съжаление така и не бе завършена, както и тази за Белегаст.

    Постепенно авторите на книги-игри не само се обособиха, но и установиха враждебни отношения помежду си, в които се намесиха и техните издатели, като на моменти тонът бе откровено груб - за съжаление на всички почитатели на жанра.

    Постепенно това, както и все по-добрите компютърни игри доведе до изчезването на добрите автори и книгите-игри от пазара, не без преди това силите да си пробват откровено слаби начинаещи автори, които съвсем обрекоха този кратък литературен поток.

    Друго по-интересно е появата и на периодично списание за почитетелите: Мегаигри/Мегаигра, което излезе в около двадесетина броя на два пъти, опитът за комикс-игра, и др.

  2. fan4battle

    ..
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 804

    offline

    А не беше ли първата книга-игра чужда, преведена от Любомир Николов?

  3. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 153

    offline

    упс, изтри се докато цитирах. Сори

  4. RottenBrain

    Член
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 351

    offline

    Тая рисунка не е ли от "Господаря на Мрака"? Много стабилна.

    Преди 3-4 години някой не направи ли жалък опит да изкара нова книга-игра?

    You can't stop the signal.
  5. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 153

    offline

  6. Lisa

    random
    Joined: Фев '09
    Posts: 4 273

    offline

    RottenBrain каза:
    Тая рисунка не е ли от "Господаря на Мрака"? Много стабилна.

    Преди 3-4 години някой не направи ли жалък опит да изкара нова книга-игра?

    кой?

    we come, we kill, we claim.
  7. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 153

    offline

    Султанов беше, мисля че и в предния форум имаше няколко мнения.
    И не, не беше жалък опита, просто са се стекли така нещата че нямаше интерес към книгата.
    Засякох се с него на последния панаир на книгата, имаше една сергийка с книги игри.
    Не сме говорили много.

  8. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    Наистина страхотни български художници се появяваха на страниците на книги-игри - Петър Станимиров, Ивайло Иванчев. А имаше и опит за комикс-игра, като слогана беше "Вижте приключението с очите си". На Запад има подобни поредици където готиния арт и логическите избори правят приключението изключително ( Поредицата "Бъди интергалактически шпионин" ).

    До момента има издадени 2 нови книги-игри от "Новата вълна" - "Асасините на Персия" и "Котаракът и Черния нарцис". Предполагам, че вече е в продажба и новия "Патрул за Ада". От известно време пък книга-игра пише и Майкъл Майндкрайм по линия на Инициативата. В списанието за книги-игри пък има десетки вече разкази-игри, както и такива написани за да участват в конкурсите.

    Има общност в интернет, която движи проектите "Дигитализация на книги-игри", "От големи за малки деца", "Проект Калоян" и много други. Всички стари автори вече знаят за нея, като има участия на различни форуми за книги - реални и виртуални.

    Така, че всичко работи с пълна пара и се случва сега, а когато нещо се случва сега не е призрак от миналото.

  9. RottenBrain

    Член
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 351

    offline

    vasko каза:

    И не, не беше жалък опита, просто са се стекли така нещата че нямаше интерес към книгата.

    Нисък интерес към книгата, ниски продажби, липса на каквито и да било други книги-игри след това=жалък опит.

    Efix какво точно се "случва"? Сканирате стари книги? Супер! Само дето книгите-игри са си точно призрак от миналото. Най-малкото няма кой да ги купува вече. Когато имаш Fallout 3 едва ли ще посегнеш към "Пустинен Огън", пък бил той и супер готин.

    По-добре би било просто да се изкара най-накрая свястна RPG система и после да се изкарват съплементи за нея и готови приключения, от колкото разни хора да си губят времето да пишат книги-игри през 2012та.

    You can't stop the signal.
  10. Azzara

    Solar
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 422

    offline

    О, светът е пълен с нърдове, Ротъне. И те доста често имат пари.
    Не бих се изненадал, ако книгите-игри вече са възродени под някаква форма за iPhone или Kindle. Нищо не пречи да издаваш епизодични текстови приключения. Едно уникално предимство на текстовите приключения е, че можеш да заобиколиш контрола на Apple, понеже приложението никога няма да сваля от интернет програмен код, а чисто текстови файлове. Или може книгата просто да е free-to-play с микро-транзакции през iTunes.

    Learn more?
  11. orehovka

    мускетарка
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 654

    offline

    http://knigi-igri.net/

    Gangnam style!
  12. RottenBrain

    Член
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 351

    offline

    Azzara каза:
    О, светът е пълен с нърдове, Ротъне. И те доста често имат пари.
    Не бих се изненадал, ако книгите-игри вече са възродени под някаква форма за iPhone или Kindle. Нищо не пречи да издаваш епизодични текстови приключения. Едно уникално предимство на текстовите приключения е, че можеш да заобиколиш контрола на Apple, понеже приложението никога няма да сваля от интернет програмен код, а чисто текстови файлове. Или може книгата просто да е free-to-play с микро-транзакции през iTunes.

    Съвсем конкретно за България ставаше въпрос през цялото време. А тук в момента не съм убеден, че има достатъчно количество фенове на книги-игри, които да оправдаят евентуалното написване и издаване на една такава. Същото е като с комиксите - да, в световен мащаб има много хора които се кефят на по-"mature" комикси, но не и в България. И почнах да говоря за РПГ системи (pen&paper такива)не за друго, а просто според мен е ниша, която може да бъде разработена - има доста хора които ги харесват, а при наличието на една готова такава е много по-лсно да се изкарват и книги-игри под формата на готови приключения примерно. Когато Ендивал излезе навремето, за един кратък период от време имаше страхотен наплив на нови хора които се зарибиха и играеха p&p RPGта. Само дето книгата нямаше никаква поддръжка, след което пък излезе втората част, която доста сбози нещата. Накрая излезе 3 и всички заедно осъзнахме, че Ендивал е лайно.

    Та май се опитвам да кажа, че трябва да се пишат РПГ системи и готови приключения, а не книги-игри.

    You can't stop the signal.
  13. Анонимен

    Нерегистриран

    Posts: 1 447

    offline

    В България хората нямат пари за ядене и лекарства,камо ли за книги. Въобще има ли нещо хубаво в нашата държава...

  14. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 153

    offline

    Негативното е винаги ялово.

    Предлагам да превключим малко на скорост носталгия, да си спомним добрите моменти, които сме имали като деца с тези книги-игри.

    На мен лично "Господарят на мрака" ми беше една от първите книги-игри, не помня преди или след "Гората на демона". Четох я на морето на Китен докато си рисувах комиксчета по Пратчет (които хвърлях толкова много детайл в първата страници че никога не стигах до втората ) Беше точно когато сложиха ограда на Атола и се навирахме през гората за да заобиколим.
    В "Господаря на мрака" имаше някакво таласъмче, което убиваше върколака със сребърна игла и мисля си бях намерил една такава и "убивах" домати, портокали, и пр.
    Удивително е как сме раснали в най-жестокия период от най-новата българска история и въпреки това като всички нормални хора най си обичаме детсвото. Аз от Виденовата зима помня само дългите един лакът немски шоколади.

  15. Azzara

    Solar
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 422

    offline

    RottenBrain каза:

    Съвсем конкретно за България ставаше въпрос през цялото време. А тук в момента не съм убеден, че има достатъчно количество фенове на книги-игри, които да оправдаят евентуалното написване и издаване на една такава. Същото е като с комиксите - да, в световен мащаб има много хора които се кефят на по-"mature" комикси, но не и в България. И почнах да говоря за РПГ системи (pen&paper такива)не за друго, а просто според мен е ниша, която може да бъде разработена - има доста хора които ги харесват, а при наличието на една готова такава е много по-лсно да се изкарват и книги-игри под формата на готови приключения примерно. Когато Ендивал излезе навремето, за един кратък период от време имаше страхотен наплив на нови хора които се зарибиха и играеха p&p RPGта. Само дето книгата нямаше никаква поддръжка, след което пък излезе втората част, която доста сбози нещата. Накрая излезе 3 и всички заедно осъзнахме, че Ендивал е лайно.

    Та май се опитвам да кажа, че трябва да се пишат РПГ системи и готови приключения, а не книги-игри.

    Ендивал излезе преди RPG-тата онлайн да станат мейнстрийм. Не е същото, но задоволяват подобни потребности - правиш си интересен герой, събираш се с приятели, гониш злодеи, биеш чудовища. Задай си въпроса, защо още не си тръгнал да правиш и да издаваш RPG. Просто няма какво да предложиш на хората, което го няма в MMO RPG-тата. Освен може би локализацията на играта на български език.

    Колкото до комиксите - винаги съм се дразнел от претенцията на нашенските автори да правят нещо по-"mature". Това беше грешка. Героите обикновено бяха някакви чичковци над 25, също като авторите им. Докато книгите игри първоначално бяха за деца и децата растяха заедно с книгите и темите в тях. Единственият автор над 25 беше Колин мисля, който напълно умишлено пишеше неща за подрастващи - обикновено имаш слаб герой, който трябва да извоюва мястото си в един непознат свят. А не примерно як варварин или нинджа, който вече го е извоювал и може да разхвърля 10 човека.
    И другата причина хората да не се кефят на "mature" комикси е, че това, което издаваха у нас не беше особено "mature", ами по-скоро "immature". Разглеждаха се теми за възрастни с по-възрастни герои в тях, но по съвсем инфантилен начин. Примерно някой ти направи зло и ти как реагираш - веднага отиваш у тях и го убиваш. Говоря примерно за Sin City, който излезе в BG. Знам, че ти четеше някои други неща за възрастни, които са класи над него, но хората решиха, че комиксите за възрастни са това и че не си заслужават.

    Learn more?
  16. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 153

    offline

    Да се чопли темата според мен няма смисъл...

  17. RottenBrain

    Член
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 351

    offline

    Azzara каза:

    Ендивал излезе преди RPG-тата онлайн да станат мейнстрийм. Не е същото, но задоволяват подобни потребности - правиш си интересен герой, събираш се с приятели, гониш злодеи, биеш чудовища. Задай си въпроса, защо още не си тръгнал да правиш и да издаваш RPG. Просто няма какво да предложиш на хората, което го няма в MMO RPG-тата. Освен може би локализацията на играта на български език.

    Бе не е точно така. Една добра РПГ система ти предоставя платформа за хиляди приключения с приятели, докато едно ММО, колкото и да е разчупено, винаги има ограничения, които при p&p просто не съществуват. Та в този смисъл, ММО-тата не могат да изместят РПГ системите като начин на игра. Докато със самите книги-игри нещата не седят така, тъй като при тях имаш готова, затворена история - колкото и пъти да я минаваш, тя си остава същата.

    Относно комиксите, имаше си стабилни неща - Samurai, Ultimate X-Men, Star Wars-ите. Тях специално не бих ги нарекъл незрели. Въпроса е, че въпреки тях, нещата очевидно не тръгнаха. Явно проблема не е в комиксите, а в манталитета. И Sandman да пуснеш, пак няма да върви. Та аз лично отдавна се отказах от идеята, че комиксите ще се възприемат като сериозен медиум и ще има стабилни периодични издания за хора извън таргет аудиторията 5-10 години. Но в крайна сметка не ми и трябват. Имам си amazon.

    You can't stop the signal.
  18. orehovka

    мускетарка
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 654

    offline

    Роторе, а ти дори да имаш избор от повече РПГ-системи, имаш ли наистина хора, с които да ги играеш? Този жанр също не прелива от потребителски интерес.

    Gangnam style!
  19. RottenBrain

    Член
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 351

    offline

    orehovka каза:
    Ротъне, а ти дори да имаш избор от повече РПГ-системи, имаш ли наистина хора, с които да ги играеш? Този жанр също не прелива от потребителски интерес.

    Всъщност да, имам. И всъщност да, има достатъчно хора. Въпроса е, че за доста от тях, английския например си е пречка и една от причините да не играят D&D или Vampire примерно. И пак да се върна към Ендивал - когато излезе, не само че имаше повишен интерес към "хартиените" РПГта, а точно тогава се появиха доста нови форуми и клубове, в които можеше да се играе. Това, точно ти, предполагам го знаеш. Въпроса е, че с времето, нещата умряха. Което аз лично до голяма степен го отдавам на липсата на каквато и да било поддръжка на системата. Не е нормално да имаш грешки и недомислици в правилата, проблеми със структурирането на съдържанието и да не пуснеш поне една ерата. Вместо това, да бълваш нови книги с изцяло различни системи, нямащи нищо общо една с друга, но ползващи неща описани единствено и само в първата книга (която отдавна не е в печат). Да, мисля че има пазар за RPGта, със сигурност в пъти по-голям от колкото за книги-игри. Проблема е, че трябва да се захване някой, който наисина има желание да се занимава, системата да се плейтестне като хората и да се изпипа преди да се изкара на пазара. Не е като да нямаше маса надъхани хора на представянето на Ендивал 3. Само че (и това почна да става ясно още на самата презентация) книгата беше пълен фарс.

    You can't stop the signal.
  20. orehovka

    мускетарка
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 654

    offline

    RottenBrain каза:

    Сори, my bad

    Аз чат-поиграйвам тук с някакви хора около мен, ама не бих казала, че са достатъчно, за да създадат пазар, който да оправдае издателските разходи дори на една книга с игрална система. Като гледам как се харчат оригиналните български комикси (тези, които издава Сибила по-точно имам предвид), съм доста песимистично настроена.

    Gangnam style!
  21. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    http://www.youtube.com/watch?v=geA4ovuym5M&feature=player_embedded

    Завладяващ репортаж по водеща национална медия за жанра!

  22. Searinox

    Planeswalker
    Joined: Яну '09
    Posts: 313

    offline

    Наскоро един приятел ми подари 16 книги и отново се зарибих по жанра.
    пускам ви една статия за поредицата Битки Безпрой от последния брой на Imaginefx, мисля че ще е доста интересна за феновете а и рисунките са много добри така че ще има на какво да се радват и всички във форума.
    пускам го с по голяма резолюция че да може да се чете и да се виждат добре рисунките. Ако за някой е проблем и му пречи на зареждаснето на страницата ще ги оставя само като линкове без да се виждат директно във форума.









    Fathoming the unfathomable
    http://searibox.tumblr.com/
  23. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    УВОД

    Наричаш я просто Реката. Само понякога хората употребяват другото име -
    Реката, от която никой не се завръща. Защото това е истина, зловеща и
    мъчителна истина. Нито един пътник не се е завърнал, за да разкаже какво
    има надолу по нейните брегове.
    Реката се спуска от висок водопад, пресича Последната долина и изчезва в
    мрачна клисура. Неведнъж си се вглеждал нататък. Какво ли виждат тия
    води, след като напуснат обитаваните мсста? Навярно никога не ще
    узнаеш. Долината е ваш затвор, но и ваша закрила - убежище на
    последните хора.
    Старите легенди разказват, че преди векове в страната са нахлули
    чудовищни същества, които унищожавали всичко по пътя си. Армията
    загинала, след нея смъртта отнесла град подир град. Само тук, сред
    непристъпните скални стени на Последната долина, оцелели шепа хора.
    Още нещо разказват легендите. По традиция веднъж на всеки десет години
    група смели мъже тръгват надолу по Реката, за да открият наистина ли
    няма други хора, освен вас. Ала до днес никой не се е завърнал...
    Премини на 1.

    1.

    Днес мислите за Реката те вълнуват особено силно. И това е съвсем
    разбираемо, защото за пръв път ти е оказана голямата чест да присъстваш
    на Съвета на старейшините. А точно на днешното събрание ще се обсъжда
    въпросът за поредната разузнавателна експедииия.
    В редицата на поканените седи и твоят приятел от детинство - ковачът
    Халип. Той те поглежда и се усмихва подигравателно на вълнението ти.
    Лесно му е - нали вече е посещавал три събрания на Съвета.
    Под сводовете на дребния храм всяка дума звучи тържествено. Дори и най-
    дребният обсъждан въпрос изглежда решителен и съдбоносен. Но когато
    Първият старейшина, Стипур, излиза в центъра на залата, напрежението
    става почти непоносимо.
    Без да бърза, Стипур кръстосва ръце на гърдите си и изрича с висок, ясен
    глас:
    - Преди края на днешното събрание трябва да решим най-важния въпрос.
    Всички отлично знаете за какво говоря. Става дума за тия безсмислени
    пътешествия надолу по Реката, които само ни лишават от силни и храбри
    мъже.
    Из залата се надига недоволно мърморене. Стипур махва с ръка.
    - Знам какво ще ми възразите. Не споря, че подобни експедиции са
    необходими. Но нима трябва да ги провеждаме толкова често,
    когато досега нито една не е завършила с успех? Предлагам на Съвета следното
    решение: времето между експедициите да се увеличи от десет на двайсет
    години. Разбира се, това ще означава, че предстоящият поход по Реката се
    отлага. Моля Съветът на старейшините да гласува незабавно.
    И той вдига ръка, без да се връща на мястото си. В редицата на
    старейшините една след друга се вдигат още пет ръце. Стипур се обръща,
    преброява ги и се усмихва криво.
    - Дванайсет старейшини. Значи шест са съгласни с мен, а шестима
    възразяват. Е, добре. Днес имаме седем поканени. Нека решат те... и дано
    да се окажат по-мъдри от своите водачи.
    Оглеждаш се. Заедно с тебе поканените са седем. Един от тях бързо вдига
    ръка. След миг се присъединяват още двама. Останалите упорито са навели
    глави - между тях е и Халип.
    Сърцето ти се свива, когато осъзнаваш, че си последен и твоят глас ще
    бъде решаваш. Как ще гласуваш?
    Ще вдигнеш ръка за решението на Стипур - мини на 47.
    Ще останеш неподвижен - продължи на 28.

  24. Searinox

    Planeswalker
    Joined: Яну '09
    Posts: 313

    offline

    Минавам на 28 .
    как се казва играта? Кой я е писал и кога?

    Fathoming the unfathomable
    http://searibox.tumblr.com/
  25. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    Това е откъс от известна книга-игра. Всеки, който желае може да се включи като избере своето продължение и аз ще публикувам следващите събития в приключението му,

    Не казвам, за да не чийтваш след време.

    28.
    Стискаш здраво ръце в скута си. Из залата на храма отново се надига
    мърморене - половината присъстващи са доволни, другата половина не
    одобрява избора ти. И в този момент Стипур рязко вдига ръка.
    - Знаете, че обичаят ми дава право да отменям всяко решение на Съвета,
    дори ако е взето с пълно съгласие. Никога не съм прибягвал до него, но
    днес ще използвам правото си. Експедицията се отлага. Ако държите на
    друго решение, ще трябва да гласувате за изгонването ми от Съвета.
    Настава напрегнато мълчание. Но до ново гласуване не се стига. Един по
    един всички напускат храма.
    Навън вече е пришъмняло. Тесните улички са пусти. С бавни крачки се
    прибираш в малката си къщичка от неизпечени тухли. Лягаш и дълго не
    можеш да заспиш, но накрая сънят те побеждава. Мини на 93.

    93.
    Събужда те тих шум. През тясното прозорче едва проникват бледи лунни
    лъчи, които почти не разсейват полумрака. Надигаш се и виждаш, че над
    леглото ти се е надвесил неясен силует. Искаш да скочиш на крака, но
    човекът те удържа и ти прави знак да мълчиш. Въпреки тъмнината, сега го
    разпознаваш по здравата хватка - това е Халип.
    - Изслушай ме - прошепва той. - Решил съм тази нощ да потегля надолу по
    Реката. Видях те как гласува в Съвета, пък и знам, че отдавна мечтаеш за
    тази експедиция. Затова ти предлагам да тръгнеш с мен.
    Но как...
    - Мълчи! - прекъсва те Халип. - Нали знаеш горния завой на Реката? Преди
    три дни там докараха купчина борови трупи. Снощи скрих край тях всичко
    необходимо - два меча, дрехи, провизии, железни скоби и въжета.
    З а половин час ще можем да направим сал.
    Да, Халип добре е подготвил плана си.
    Ако се съгласиш да тръгнеш с него, продължи на 131.
    Ако откажеш твърдо, прехвърли се на 156.
    Ако му предложиш да изчакате няколко дни и да се подготвите по-
    добре, мини на 188.

  26. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    Е, читателю, ако ти харесва да бъдеш главният герой, очакват те още не едно, а цели три приключения в първи брой на сборника с книги-игри „ПРИЗВАНИЕ ГЕРОЙ”!!!
    Ще се измъкнеш ли от свирепите създания в мола при настъпилия „Зомбокалипсис“? Ще изпълниш ли важната и опасна мисията в перлата на Андалусия, на която те е пратил цар Иван Асен II в „Зарево над Кордоба”? Ще предотвратиш ли коварна измяна, целяща да предаде града ви в ръцете на бунтовника Непокор в "Падението на Мрак"?
    Отговорите на тези въпроси зависят само от теб! Очаквай през декември „ПРИЗВАНИЕ ГЕРОЙ” и събери цялата си смелост и съобразителност, защото героят отново си ТИ!

  27. fan4battle

    ..
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 804

    offline

    Хехе, българска обстановка, това много готино

  28. Efix

    Член
    Joined: Юли '12
    Posts: 19

    offline

    На 30 Ноември между 7 и 10 часа в приятната обстановка на Хамбара се състоя представяне на жанра в бар *Хамбара* в София.Присъстваха едни от най-големите автори на книги-игри - Любомир Николов (Колин), Симеон Николов, Елена Павлова (Върджил), Ейдриън Уейн. Там беше и един от създателите на сайта knigi-igri.net (Велиан Панделиев), хора от екипа му и, разбира се, прилично количество фенове.

    Събитието (по идея на Уейн) до голяма степен бе организирано и от Ники Николов, който също е един от авторите, на чиито нови разкази се радваме и сега, а има издадена и книжка в разцвета на жанра. Та той откри и закри събитието с кратки речи, а на своеобразната сцена бяха поканени Колин, Уейн и Торо да кажат по няколко думи за жанра, какво се случва с него и какво да се очаква. Бяха представени новата книга на Хамелеона - *Карибски вълни*, която излезе от печат в седмицата преди събитието, както и бъдещият сборник *Призвание герой*, който очакваме да излезе седмица преди Коледа и да зарадва феновете из цялата
    страна.

    Вечерта продължи в разговори, като всички постоянно обикаляха насам натам в непосилни опити да се видят и да си побъбрят с всички готини и интересни хора наоколо и така след някой друг час, лека полека хората започнаха да се оттеглят към останалите си занимания в петъчната вечер.

  29. fan4battle

    ..
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 804

    offline

    Браво!

  30. brokentool

    stories
    Joined: Ное '11
    Posts: 567

    offline

    ..Танкът, както винаги, каза само:
    - Ррррррррррррррррррррррррррррр.
    Ако виждаш някакъв смисъл в това, проблемът си е твой и най-вероятно е психиатричен..

    свободен цитат от Пустинен огън, една от любимите ми


RSS емисия за отговорите по темата

Отговор »

Трябва влезете, за да напишете отговор.

Comics Bistro — Форум | Задвижван от bbPress | Дизайн и поддръжка от Ивайло Драганов | Хостинг от ICN.Bg