Se7en каза:
Няма нищо, за мен е удоволствие да помогна, стига да не те подведа нещо, защото ...
Отново коментара ти ми помогна много ! Тъкмо днес изпробвах възможностите на Manga Studio , и по-конкретно дигитално ink-ване чрез възможностите на програмата , но както сам каза трябва да разполагам с графичен таблет, а от опитите ми със мишката не се получи (* и да бъдем честни , колкото и точна ръка да имаш с мишката пак няма да се получи максимален ефект) . Така , че да ink-вам с Manga Studio тотално отпада към момента. Както ти сам каза , има много и най-рознообразни и различни по-техника и стилово начини чрез които това може да се случи.
Моята идея е да нарисувам дадената скица с молив, да я Ink-на на ръка посредствум тънкописеца или маркера , и след това да сканирам рисунката и да я оцветя дигитално (*до колкото ми позволяват възможностите) на Photoshop . Питането ми обаче е следното , дали ще се запазят оригиналните цветове (* съответно на черното от тънкописеца или маркера) , и след сканирането за да може след като се оцвети дигитално да се получи добре ? (* и както се казва в една реклама - Черното да остане черно ? ) . Понеже може да не се изразявам правилно , за да ме разберете най-точно ще дам пример с няколко изображения.
# Пример номер едно е изображение нарисувано със тънкописец, сканирано , и след това блед опит за оцветяване на Photoshop:
Та да , тук се забелязва как тънкописеца не изглежда както трябва (* както казах, черното да си е черно) , и следователно като се опита да се наложи някакъв цвят дигитално , се получава "таратор с домати" . Дори фона не изглежда идеалното бяло (* което може би е от хартията , знам ли)
# Вторият пример не знам как е нарисуван, и по-конкретно как и с какво е ink-нат, но след като се наложи някакъв цвят дигитално , черното си остава напълно черно както си е в оригинал , и при по-старателна работа с цветовете се получава нещо наистина добре .
Притеснява ме най-вече това , да не би да нарисувам своят комикс с тънкописец , и след като го сканирам и се опитам да го оцветя на Photoshop да се получи някакво подобно ястие като от първият пример. И именно за това питам с какво може да се Ink-не за да се получи както трябва?
- - - -
Като оставим това на страна за момент . Вчера повлиян от ентусиазма си да науча с какви материали да направя добър комикс , посетих един ART магазин за художници във Варна , с надежда , че там биха могли да ме насочат най-правилно към материалите които бих могъл да използвам в направата на своя комикс . За съжаление обаче , никой от работещите в този магазин не беше запознат с рисуването на комикси , и за това аз трябваше сам да избирам от наличните материали които предлагат. Като начало , потърсих хартията , защото както споменах малко по-горе може би и тя има значение. От 14-те вида бяла хартия формат А4 които предлагаха в "шопа" избрах 4 различни вида които ми се сториха най-удачни за рисуване със молив и тънкописец .
Повечето хартия е дебела , или както каза продавачката "За да може да се рисува със всякакъв тип бои на водна основа" , а аз избрах , една която е като "училищен картон" гладка и изкрящо бяла , друг тип която е също изкрящо бяла но не толкова гладка , трети която е мръсно бяла и с лека почти не забележима грапавина , и последният тип супер фина-тънка или с други думи "ксерокопирна хартия".
Също така от там закупих един маркер PITT Artist Pen - B , и тънкописец от същия тип M (* който въпреки , че е тънък ми се струва доста дебело пишещ, особено ако се нанасят миниатюрни детайли или щриховане)
И така след като тествах тънкописеца на четирите типа хартия резултатите бяха следните.
- при първата хартия тип "училищен картон" - тънкописеца се размазваше (* не много но достатъчно за да се забелязва и след сканирането)
- при вторият тип хартия която е искрящо бяла но не идеално гладка - тънкописеца се размазваше още повече (* достатъчно за да не можеш да направиш миниатюрни детайли както трябва)
- при третият тип хартия която е мръсно бяла и с лека почти не забележима грапавина - тънкописецът нямаше чак такъв голям обем от размазване , но тази грапавина правеше права линия да изглежда леко назъбена (* почти невидимо дори - но ако се загледаш се вижда - все едно ти е треперила ръката при права линия )
- при последният тип хартия тънката "ксерокопирна хартия" - за мое учудване тънкописеца няма почти никакъв обем на размазване и линиите стават идеално бели.
За момента не знам кой е най-подходящият за мен тип хартия за да нарисувам своят комикс, но като чели към този момент само ксерокопирната хартия (*въпреки своята тънкост - почти прозрачност дори) се влияе най-добри при рисуване със тънкописец .
И от тук нататък ми остава да реша проблема с ink-ването който описах малко по-горе в този коментар.
Знам , че не съм професионалист (* то си ми личи ) , и надали някога ще се превърна или възприема за такъв, но винаги съм правил своите комикси със сърце и душа , и съм влагал много от себе си за да се получат както трябва. До момента никога не съм сканирал свои комикси , и не съм ги представял дигитално , но искам да се развия малко или много в тази област. Единствената причина поради която не съм започнал да уча това което от толкова малък толкова обичам, е финансова гледна точка , но това не ме е спирало никога до сега да продължавам да правя това което обичам, пък и било то само за себе си . И именно за това отправих своите питания и притеснения тук, защото виждам страхотни творби в сайта , както и разгледах твои рисунки Se7en (*в личният ти сайт) , и просто мечтата ми е някой ден да стана дори наполовина добър колкото вас хора , вие сте моето вдъхновение. За мен българските комикси са нещо страхотно и с голямо удоволствие се запознавам с български автори и техните произведения , като се надявам някой ден да видя и мой комикс така както трябва да бъде