Comics Bistro — Форум » Умно село » Комикси

4 уъркшопа: 2D лейаут и девелъпмънт, 3D модълинг, 3D риг в Maya, драматургия!

(1 отговор, 1 участника)
  1. Grozen Entertainment Ltd.

    Член
    Joined: Авг '11
    Posts: 64

    offline

    Драги приятели, отключваме записванията за 4-те уъркшопа, които организирахме изключително за всички, желаещи да се развиват в създаването на анимационни и комикс продукции Благодарение на 3-мата ментори Ран Манолов, Алекс Филипов и Димитър Петров, ще имате възможността да се квалифицирате в създаването на 3D и 2D филми, а с помощта на Богдан Русев, възможностите ви на вълшебници ще нараснат до абсолютен професионализъм


    Обучението, по време на уъркшопа ще протeче по следната програма:

    1. Интродукция в Zbrush - създаване на персонален юзър интерфейс - бързи клавиши и сетинг на работната среда за създаване на character design.
    2. Работа със Zspheres и създаване на adaptive skin/скелет като base mesh.
    3. Base sculpt, запознаващ с някои основни принципи на sculpting-а, както и използване на най-важните четки и техники към момента.
    4. Base retop, посредством 3D-Coat - запознаване с интерфейса му и някои от основните средства, нужни ни за създаване на топология съобразена за анимиране.
    5. Retop cleanup посредством Maya - запознаване с някои от основните функции на Maya, нужни ни за създаването на чиста топология.
    6. Скулптиране на глава - подготовка на reference изображения - анатомия - скулптиране на зъби, очи, уши.
    7. Blocking на дрехи, аксесоари - запознанство с Shadowbox като алтернативен начин за създаване на изходни елементи.
    8. Sculpting и добавяне на финни детайли като фактури, шевове и прочие.
    9. Render посредством BPR и запознанство с Keyshot - създаване на отделни pass-ове за създаването на финалният image за представяне.

    При интерес към курса, менторът Ран Манолов ще проведе и 2-ра част на обучението,за дообогатяване на познанията от всичко изброено - и най вече - текстуриране в ZBrush и Mari v2.6!

    Програма на курса по РИГ:
    1. Що е риг и как действа в различни ситуации.
    2. Видове ригове и тяхното приложение в анимацията на филми и игри.
    3. Анатомия и връзкките и в 3Д ригването.
    4. Изработване на ИК/ФК риг и верига.
    5.Групиране на нчколко прости тига в един цял.
    6. Ригване на човешка фигура.
    7. Ригване на животинска фигура.
    8. Ригване на фантастична фигура.
    9.Тестване на ригове и връзката им с анимацията. 10. Лицеви ригове.
    11. Изработване на лицев риг на човек.
    12, Изработване на лицев риг на животно и фантастична фигура.

    Тестване на риговете с реална анимация и изчистване на грешките.

    При по-напреднали студенти - възможност за навлизане в ригване на допълнителна мускулна система при човешка фигура, животинса или фантастична фигура. Добавяне на динамика на кожа и сланина при завършване на по сложен риг!

    Лейаут е фазата от анимационният филм, в която се планира финалният кадър - светлина, композиция, персонажи, атмосфера. След това, този своебразен "план" - лейаут - се праща на останалите отдели и по него се води цялата продукция.

    В курса ще се акцентира върху познания по композиция и планиране на кадър, насочване на окото на зрителя, разказване на сюжет и история, чрез композицията и елементи - както и, създаване на атмосфера и дълбочина, чрез светлина и различни похвати.

    Тъй като, при анимацията има малко време и пълен контрол над всичко, лейаута е изключително важен елемент. Самият план и декор на един кадър може да разкаже също толкова история, колкото и персонажите.

    Домът на главният герой подреден ли е, или е разхвърлян? Той положителен персонаж ли е или не? Дали ситуацията е напрегната? Застрашен ли е героят?... Кой от персонажите в дадената ситуация е в позиция на сила и кой е подчинен?..

    Всичко това са решения, които могат да се вземат на фаза лейаут и които допринасят за разказване на сюжета.

    В курса ще се обяснят основните похвати - чрез упражнения и примери - а след това, всеки ще избере някаква история или приказка и ще разработи лейаут и завършени кадри - базирани на основните емоционални моменти.

    Освен теория за композиция, разнообразни похвати и тайни пинизи от света на анимацията, Димитър Петров ще ви обучава и във Photoshop и After effects - в зависимост от индивидуалното ви ниво, тъй като, това са основните програми на които се работи. Самите знания могат да се използват и в много други сфери освен анимацията - концепт арт и дизайн на декори за игрални филми, всякакъв вид сторибордиране, комикси и т.н.

    Целта на курса е да се придобият знания за дизайн на кадър, околна среда и композиция, които могат да бъдат приложени на всякакъв софтуеър и във всеки жанр или визуално изкуство.

    Не изпускайте уникалната възможност да се запишете на курс по драматургия с Богдан Русев!

    Ето и програмата, по която ще се готвите:

    "12 ПРИКАЗКИ"

    1. Една добра история
    Какво прави добрата история? Какво прави историята добра?

    2. Имало едно време
    За Жанровете и Как ще се случва действието

    3. В един свят, където...
    За Сцената и Защо ще се случва действието

    4. Време за герои
    Как да си събираме багажа

    5. Дотам и обратно
    Основна структура на историята

    6. Добрите лоши
    Лоши, по-лоши, най-лоши и как да ги показваме

    7. Седемте смъртни гряха
    Как НЕ се прави характеризация, диалог, описание, експозиция, действие, ритъм и драматична пауза

    8. Първо
    Така просто не може да продължава!

    9. Второ
    Точно когато си мислехме, че не може да стане по-зле...

    10. Трето
    Това е краят! Или не?

    11. И... стоп!
    Как да си оставяме вратички

    12. Клъцни-срежи
    Магическото число

    *

    Богдан Русев е автор на десетки книги-игри, няколко сборника с разкази, два сборника с новели, две книги за деца и романите „Ела при мен“, „Туристът“, “Къщата” и “Стаята”. Известен е и като преводач от английски език на автори като Ф. С. Фицджералд, Чарлз Буковски, Хънтър С. Томпсън, Брет Ийстън Елис, Том Робинс, Джон Гришам, Чайна Миевил.

    Богдан Русев е завършил Английската езикова гимназия в град Велико Търново (1994) и Софийския университет “Климент Охридски” (2000, MA in English and American Studies със специализация в King’s College, Лондон).

    Бил е главен редактор на “Егоист”, “Една седмица в София” и “Light”; творчески директор на рекламните агенции Ogilvy & Mather и Demner, Merlicek & Bergmann; сценарист на популярни телевизионни формати.


RSS емисия за отговорите по темата

Отговор

Трябва влезете, за да напишете отговор.

Comics Bistro — Форум | Задвижван от bbPress | Дизайн и поддръжка от Ивайло Драганов | Хостинг от ICN.Bg