Така, сега преминаваме към нещо малко по-сложно, като този път тестово ще обединим усвояването на метода с прилагането му.
Предполагам, че има няколко начина за преподаване как да се улавя движението на фигурите - аз лично скромно знам за два. първият, който ми се вижда по-лесен, е много простичко и разбираемо скициран от Рон Тайнър:
Стъпките накратко:
1. Набелязват се основните оси, около които са закачени частите на тялото - гръбнак и ключици.
2. Набелязват се основните кутии/кълбета/обеми около които се залепят частите на тялото - глава, гръден кош (много важно), таз.
3. Набелязват се основните оси на крайниците - ръце, крака, стъпала.
4. Около начертаните оси и обеми се гради месестата част от тялото, като държим преди всичко на точността на цялата фигура и изразителността на движението. (Детайлното рисуване на всяко мускулче тук е по-скоро нежелателно).
Когато говорим за рисуване на гръбначни животни, включително хора, най-важната ос винаги е гръбнакът. Той определя положението на цялото тяло - дали е наведено, изправено, под наклон, извито настрани и т.н. Грънакът има ограничена подвижност (не може да се извие като кламер) и в комбинация с гръдния кош фиксира положението на тялото в пространството.
Задачата тук е следната: фигурките, които Рон Тайнър е подал като схема, са доста ясни и прости, затова не е нужно да се прерисуват. Това, което ще се рисува е една или всички от снимките по-долу, като трябва да си личи как са изградени.
Сложност: Средна (Intermediate)
