Comics Bistro — Форум » Златният пръст » И сам воинът е воин

  1. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    Здравейте , знам, че може би е смешно да питам точно това , но тъй като се занимавам с рисуване на комикси , вече няколко години (напълно не професионално) , искам да науча как да направя нещата си да изглеждат по-добре и по-професионално. Най-главно ме интересува , какви материали са ми нужни за рисуването на един качествен комикс , и под материали имам предвид - върху каква хартия се рисува , с какво се рисува и т.н.
    Разгледах доста видео клипове в интернет, които така и не ми показват какво точно да използвам, а наистина искам да се науча да правя нещата си както трябва. Някои художници от интернет, използват химикали за скициране , други моливи , трети директно тънкописец. И съм объркан , как точно стават нещата.
    Аз лично , рисувам с молив и тънкописец, но не съм сигурен, че това е правилният начин. Виждам как някои артисти използват по-тънки маркери (ако изобщо е маркер) , други по-дебели. За това съм объркан? Ще се радвам ако може да ми помогнете относно това. Главният ми въпрос (за да конкретизирам) е какви материали да използвам?

    - каква хартия (тип) ?
    - какъв молив ?
    - какъв химикал?
    - какъв маркер ?
    - какъв тънкописец ?
    - друго което дори изобщо не съм споменал ?

    Също така ако имате някакви съвети относно оцветяването , и как се случва то? Ще бъда откровен и ще кажа , че до момента не съм оцветявал комикс, но страшно много искам да се науча. Поразтърсих отново в интернет, и видях два начина за оцветяване ,единият дигитално на програма , другият със някакъв вид бои които не съм сигурен какви са точно ?

    Ще съм ви безкрайно благодарен ако ми помогнете !

  2. Se7en

    Член
    Joined: Юли '13
    Posts: 136

    offline

    Здравей! Ще опитам да помогна.

    Според мен можеш да ползваш всичко, както ти е удобно. Целта е да си уверен в работата си и да се забавляваш. Обикновено си личи и смятам, че така се получават най-хубавите неща.

    - Страниците за американските комикси са около 11 на 17 инча, което трябва да е много близко до формат А3 (29,7 x 42 см). Това е като размер, а самата хартия не съм сигурен каква е, до момента не са ми попадали. Също имат и разграфени полета за ориентир, да не сложиш балони с реплики твърде близо до края на страницата например и други такива помощни неща.

    - За моливите май използват различни, на който както му харесва. Мисля, че е добре да не са от по-меките графити, а да са по-твърдички или нещо по средата (знам само за Дейвид Финч, че използва графит 2H). Аз използвам напълно обикновени моливи, плюс от тези тънките графити - 0,5 и 0,7 мм HB за детайлите. По-тъничките лесно се чупят, но иначе с всичко това се работи по принцип.

    - За останалите неща не съм сигурен - химикалите, маркерите, боите - само с американските стандарти съм запознат. Те като цяло правят първо моливи, после омастиляват и след това нещата стават дигитално с оцветяването и балоните. Моливите се сканират, после се принтират в бледо синкав цвят обикновено и се ink-ват отгоре. Ето пример как си ги приготвят. А тук има малко и за оцветяването на Фотошоп.

    Има всякакви начини, но според мен лично истинските моливи и инк-ването не могат да се заменят толкова успешно с компютърните програми. За себе си съм заформил компромисен вариант - моливи на хартия, после инк на Manga Studio и накрая цветове на Photoshop. Надявам се да ти е била полезна информацията! А иначе сигурно има и по-добре запознати хора тук, те може би ще ти дадат още по-добри съвети.

  3. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    Se7en каза:
    Здравей! Ще опитам да помогна.

    Според мен можеш да ползваш всичко, както ти е удобно. Целта е да си уверен в работата си и да се забавляваш. Обикновено си личи и смятам, че така се получават най-хубавите неща.

    - Страниците за американските комикси са около 11 на 17 инча, което трябва да е много близко до формат А3 (29,7 x 42 см). Това е като размер, а самата хартия не съм сигурен каква е, до момента не са ми попадали. Също имат и разграфени полета за ориентир, да не сложиш балони с реплики твърде близо до края на страницата например и други такива помощни неща.

    - За моливите май използват различни, на който както му харесва. Мисля, че е добре да не са от по-меките графити, а да са по-твърдички или нещо по средата (знам само за Дейвид Финч, че използва графит 2H). Аз използвам напълно обикновени моливи, плюс от тези тънките графити - 0,5 и 0,7 мм HB за детайлите. По-тъничките лесно се чупят, но иначе с всичко това се работи по принцип.

    - За останалите неща не съм сигурен - химикалите, маркерите, боите - само с американските стандарти съм запознат. Те като цяло правят първо моливи, после омастиляват и след това нещата стават дигитално с оцветяването и балоните. Моливите се сканират, после се принтират в бледо синкав цвят обикновено и се ink-ват отгоре. Ето пример как си ги приготвят. А тук има малко и за оцветяването на Фотошоп.

    Има всякакви начини, но според мен лично истинските моливи и инк-ването не могат да се заменят толкова успешно с компютърните програми. За себе си съм заформил компромисен вариант - моливи на хартия, после инк на Manga Studio и накрая цветове на Photoshop. Надявам се да ти е била полезна информацията! А иначе сигурно има и по-добре запознати хора тук, те може би ще ти дадат още по-добри съвети.

    Като за начало искам да изразя безкрайната си благодарност, за бързият ти и адекватен отговор Se7en, тъй като съм питал доста хора които се занимават с това , и по не знайни за мен причини , никой не иска да споделя подобна информация , и да помогне на хора като мен които се интересуват. Ти беше единственият който ми даде някакви насоки , и съм благодарен за коментара ти !

    От това което си ми написал, мисля , че схванах някои основни неща . Само едно не ми е съвсем ясно , и то става въпрос за "омастиляването" , тоест както ти ми написа цитирам "...правят първо моливи, после омастиляват и след това нещата стават дигитално с оцветяването и балоните..." . Интересува ме за самото омастиляване ? Тъй като аз правя скицата със молив , и после нанасям черен слой за очертанията с тънкописец , но не съм сигурен дали това е правилната техника? Как точно става въпросното омастиляване , и по-конкретно с какво е най-подходящо да се направи , за да може когато комиксът е завършен и готов за сканиране , да се получи по най-добрият възможен начин ?

    Щях също така да попитам какво точно означава , терминът ink-ване , тъй като не бях запознат до момента със него , но разгледах някои видео клипове в интернет, и по-конкретно към посочената от теб програма Manga Studio , и разбрах , че това е точно процесът който ме интересува и за който питам. Очевидно (*или поне според това което видях онлайн) , ink-ването , и след това оцветяването на комикса са техники за професионалисти , и трябва да си имаш изключително точна ръка с мишката (*ако изобщо това се прави със мишката , а не се използват някакви видове графичен таблет или нещо подобно) , но се питах ако искам да направя комиксът си ink-нат директно на хартията (* както го правя аз конкретно с тънкописеца - ако изобщо се прави по този начин - подобно на това - което е със някакъв вид тъкнописци или химикали и аз не го разбирам точно) , и след това го сканирам, ще се запазят ли цветовете , и следователно след като го оцветя дигитално , ще се получи ли по-добре , или е за предпочитане да се направи скицата със молив, той да се сканира , да се ink-не дигитално , и след това да се оцвети също дигитално ?

  4. chr

    Член
    Joined: Яну '09
    Posts: 430

    offline

    https://www.youtube.com/user/markcrilley/search?query=ink

    edit: also виж тук http://cgpeers.to/torrents.php?id=42438&torrentid=42382#torrent42382

    и снимай ако искаш картинките си да ги обсъдим ( :

  5. Se7en

    Член
    Joined: Юли '13
    Posts: 136

    offline

    Няма нищо, за мен е удоволствие да помогна, стига да не те подведа нещо, защото и аз се образовам все още.

    Ами това, което правиш ти с тънкописец, мисля също е подходящо. Иначе разбирам, че искаш да установиш как да се получи по най-добрия възможен начин, но това може би сам трябва да определиш, след като изпробваш различни материали. Просто няма един единствен начин, по който да работят всички професионалисти. Някои използват четки и мастило, други работят с такива писалки (онези с металното перо, което се топи в мастило), от тях доста известни са японските - G-pen, Maru, има и други. Използват се за Манга по принцип, но не само (в тази програма, която ти споменах, Manga Studio, точно тези четки се симулират...а и да - с графичен таблет се работи, не става с мишка). Има и едно нещо, което се казва "brush pen", което ми е много интересно, но не съм го изпробвал все още (освен дигитално).

    Можеш и да ги комбинираш всичките тези неща, например да очертаваш с тънкописец, да запълваш с маркери или с четка и мастило, да си помагаш с всичко от изброеното, в зависимост каква линия или щрих/ефект искаш да направиш.

    А на този последния линк човека си залепя друг лист отгоре и си работи върху осветяваща плоскост - пак е интересно решение. Понякога работят директно върху моливите също и накрая изтриват хубаво с гума като изсъхне мастилото. Не съм сигурен ти точно кой начин използваш.

    За пример комиксът "Blacksad", който е доста популярен, се прави пък изцяло на ръка и накрая мисля с водни боички се оцветява. Затова няма "най-добър" начин, има просто начини. С различните материали се постига различна визия. Личи си кога е оцветено на компютър, кога с боички и така нататък. Въпросът е - как искаш ти да изглежда твоят комикс?

  6. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    chr каза:
    https://www.youtube.com/user/markcrilley/search?query=ink

    edit: also виж тук http://cgpeers.to/torrents.php?id=42438&torrentid=42382#torrent42382

    и снимай ако искаш картинките си да ги обсъдим ( :

    Благодаря ти за включването и коментара ! Точно днес тъкмо гледах линка с видео клиповете който си споделил. И точно както каза и Se7en , има много начини по-които може това да се случи , някои оцветяват с боя , други дигитално , и за това , просто се чудех дали ако омастиля на ръка с тънкописеца примерно , и го сканирам цветовете ще се запазят и ще мога само да го оцветя на компютъра така , че да се получи по добър начин.

  7. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    Se7en каза:
    Няма нищо, за мен е удоволствие да помогна, стига да не те подведа нещо, защото ...

    Отново коментара ти ми помогна много ! Тъкмо днес изпробвах възможностите на Manga Studio , и по-конкретно дигитално ink-ване чрез възможностите на програмата , но както сам каза трябва да разполагам с графичен таблет, а от опитите ми със мишката не се получи (* и да бъдем честни , колкото и точна ръка да имаш с мишката пак няма да се получи максимален ефект) . Така , че да ink-вам с Manga Studio тотално отпада към момента. Както ти сам каза , има много и най-рознообразни и различни по-техника и стилово начини чрез които това може да се случи.

    Моята идея е да нарисувам дадената скица с молив, да я Ink-на на ръка посредствум тънкописеца или маркера , и след това да сканирам рисунката и да я оцветя дигитално (*до колкото ми позволяват възможностите) на Photoshop . Питането ми обаче е следното , дали ще се запазят оригиналните цветове (* съответно на черното от тънкописеца или маркера) , и след сканирането за да може след като се оцвети дигитално да се получи добре ? (* и както се казва в една реклама - Черното да остане черно ? ) . Понеже може да не се изразявам правилно , за да ме разберете най-точно ще дам пример с няколко изображения.

    # Пример номер едно е изображение нарисувано със тънкописец, сканирано , и след това блед опит за оцветяване на Photoshop:

    Та да , тук се забелязва как тънкописеца не изглежда както трябва (* както казах, черното да си е черно) , и следователно като се опита да се наложи някакъв цвят дигитално , се получава "таратор с домати" . Дори фона не изглежда идеалното бяло (* което може би е от хартията , знам ли)

    # Вторият пример не знам как е нарисуван, и по-конкретно как и с какво е ink-нат, но след като се наложи някакъв цвят дигитално , черното си остава напълно черно както си е в оригинал , и при по-старателна работа с цветовете се получава нещо наистина добре .

    Притеснява ме най-вече това , да не би да нарисувам своят комикс с тънкописец , и след като го сканирам и се опитам да го оцветя на Photoshop да се получи някакво подобно ястие като от първият пример. И именно за това питам с какво може да се Ink-не за да се получи както трябва?

    - - - -

    Като оставим това на страна за момент . Вчера повлиян от ентусиазма си да науча с какви материали да направя добър комикс , посетих един ART магазин за художници във Варна , с надежда , че там биха могли да ме насочат най-правилно към материалите които бих могъл да използвам в направата на своя комикс . За съжаление обаче , никой от работещите в този магазин не беше запознат с рисуването на комикси , и за това аз трябваше сам да избирам от наличните материали които предлагат. Като начало , потърсих хартията , защото както споменах малко по-горе може би и тя има значение. От 14-те вида бяла хартия формат А4 които предлагаха в "шопа" избрах 4 различни вида които ми се сториха най-удачни за рисуване със молив и тънкописец .

    Повечето хартия е дебела , или както каза продавачката "За да може да се рисува със всякакъв тип бои на водна основа" , а аз избрах , една която е като "училищен картон" гладка и изкрящо бяла , друг тип която е също изкрящо бяла но не толкова гладка , трети която е мръсно бяла и с лека почти не забележима грапавина , и последният тип супер фина-тънка или с други думи "ксерокопирна хартия".
    Също така от там закупих един маркер PITT Artist Pen - B , и тънкописец от същия тип M (* който въпреки , че е тънък ми се струва доста дебело пишещ, особено ако се нанасят миниатюрни детайли или щриховане)

    И така след като тествах тънкописеца на четирите типа хартия резултатите бяха следните.
    - при първата хартия тип "училищен картон" - тънкописеца се размазваше (* не много но достатъчно за да се забелязва и след сканирането)
    - при вторият тип хартия която е искрящо бяла но не идеално гладка - тънкописеца се размазваше още повече (* достатъчно за да не можеш да направиш миниатюрни детайли както трябва)
    - при третият тип хартия която е мръсно бяла и с лека почти не забележима грапавина - тънкописецът нямаше чак такъв голям обем от размазване , но тази грапавина правеше права линия да изглежда леко назъбена (* почти невидимо дори - но ако се загледаш се вижда - все едно ти е треперила ръката при права линия )
    - при последният тип хартия тънката "ксерокопирна хартия" - за мое учудване тънкописеца няма почти никакъв обем на размазване и линиите стават идеално бели.
    За момента не знам кой е най-подходящият за мен тип хартия за да нарисувам своят комикс, но като чели към този момент само ксерокопирната хартия (*въпреки своята тънкост - почти прозрачност дори) се влияе най-добри при рисуване със тънкописец .

    И от тук нататък ми остава да реша проблема с ink-ването който описах малко по-горе в този коментар.

    Знам , че не съм професионалист (* то си ми личи ) , и надали някога ще се превърна или възприема за такъв, но винаги съм правил своите комикси със сърце и душа , и съм влагал много от себе си за да се получат както трябва. До момента никога не съм сканирал свои комикси , и не съм ги представял дигитално , но искам да се развия малко или много в тази област. Единствената причина поради която не съм започнал да уча това което от толкова малък толкова обичам, е финансова гледна точка , но това не ме е спирало никога до сега да продължавам да правя това което обичам, пък и било то само за себе си . И именно за това отправих своите питания и притеснения тук, защото виждам страхотни творби в сайта , както и разгледах твои рисунки Se7en (*в личният ти сайт) , и просто мечтата ми е някой ден да стана дори наполовина добър колкото вас хора , вие сте моето вдъхновение. За мен българските комикси са нещо страхотно и с голямо удоволствие се запознавам с български автори и техните произведения , като се надявам някой ден да видя и мой комикс така както трябва да бъде

  8. Se7en

    Член
    Joined: Юли '13
    Posts: 136

    offline

    Благодаря ти за щедрите думи! Не се притеснявай, давай смело напред! Щом има желание, ще се намери и начин.
    Кажи ми дали това не ти решава проблема със сканирането.

  9. chr

    Член
    Joined: Яну '09
    Posts: 430

    offline

    ops Se7en veche ti e ostavil link no basicaly

  10. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    Se7en каза:
    Благодаря ти за щедрите думи! Не се притеснявай, давай смело напред! Щом има желание, ще се намери и начин.
    Кажи ми дали това не ти решава проблема със сканирането.

    Страхотно , много Благодаря ! Мисля , че по-този начин няма да имам проблем със това! След като довърша своя комикс ще публикувам тук резултатите . Наистина много благодаря за помощта , оценявам го при сърце ! .

    - Явно и наистина Ink-ването с тънкописец би свършило добра работа. Благодаря още веднъж !

  11. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    chr каза:
    ops Se7en veche ti e ostavil link no basicaly

    И все пак благодаря за нагледният пример, явно при мен неразбирането идва от там , че до момента не съм сканирал свои неща , и не съм обработвал комиксите си дигитално , и от там идва не знанието ми. Благодаря отново !

  12. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    И така , здравейте отново хора ,

    Този път пиша , за да споделя една набързо нахвърлена скица , част от комикс, но тъй като си мисля, че отново правя нещо не както трябва реших да се допитам да вашите съвети ,и форума.

    Става въпрос за това:

    Набързо ще обясня , това е скица , на дървена ограда в три сцени (първата от които съм направил блед опит за дигитално оцветяване, за да се добие малка представа за какво става въпрос горе долу) . Така , всичко по скицата е рисувано на ръка с помощта на два типа тънкописец и един молив (който съм използвал за да очертая сянката) . Скицата е нарисувана върху лист А4 като си мисля , че е в подходящи размери (знам ли) . След сканирането , съм прехвърлил изображението във Photoshop-а от където добавих малко цвят на първата сцена за да добиете някаква представа.

    Не знам дали съм на прав път, и дали правя грешки (-най-вече по техническата част) но мисля , че отново нещата не се получават така както би трябвало да бъде. Не знам на какво се дължи това , но след сканирането , черният цвят на комикса , изгуби своята плътност , а за качеството просто не мога и да говоря.

    Ще обясня нагледно какво имам предвид . Това е изображението след сканирането:

    Тъй като разбира се , аз не разполагам със личен скенер с който мога да си дигитализирам нещата , отидох на оказан за целта копирен център където да ми сканират изображението. След "дигитализацията" моето изображение се превърна във
    - Формат: JPG Изображение
    - с размери: 2338 на 1653 пиксела

    Не знам дали това е минимален стандарт за качество , или нещо , но някак си картинката изглежда с кофти качество , а щом се доближи по-от близо (zoom) качеството му става направо на пиксели. Направо ужасна резолюция. Не знам дали в мен е проблема , или при сканирането , или трябва да се добави някакъв ефект или нещо друго но някак си не изглежда както трябва , как мислите ?

    А щом се опитам да добавя черният фон, на който смятам да бъде самият комикс, се получава ето така:

    В случая не знам дали в мен ли е проблема , при сканирането , при обработката с Photoshop ли , или просто нямам достатъчно точна ръка за да се получат нещата професионално , не знам...

  13. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 105

    offline

    Поискай да ти го сканират пак - на максимална резолюция. Над 300 dpi.
    И ако имаш време си го трейсни на компа втори път, т.е. повтори линиите.

  14. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    vasko каза:
    Поискай да ти го сканират пак - на максимална резолюция. Над 300dpi.

    В случая от там ли идва проблема - в сканирането ?

    А това със "трейсването" (повтарянето на линиите) , няма как да се случи дигитално. Няма как да повторя линиите на компютър и то със мишката , аз едвам извършвам часовникарската работа по оцветяването (и както се вижда не ми се получава много добре) , а какво остава за повтаряне на линиите на компютъра. Това е невъзможно. Именно за това попитах в тази тема , как да нарисувам своят комикс (или по-конкретно с какви материали) , за да може след сканирането просто да го оцветя и да се получи както трябва.

  15. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    <

  16. vasko

    василаки
    Joined: Юли '09
    Posts: 3 105

    offline

    Като е невъзможно какво съм правил последните 7 години? Отиваш тук:
    https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+trace+with+the+pen+tool и гледаш. Това е бейсик скил и трябва да го знаеш.

    Или най-добре тук на български: 20 Minutes of madness #4 vector - работа с вектор

    В смисъл не мисля че е правилна практика да оцветяваш неща, които не са инкнати добре. Ако седна да цъкам тези дървении за един час трябва да съм готов, черно-бял дизайн е най-простото възможно нещо за изцъкване. Примерно това:

    е един мой по-сложен трейс който ползвам за показно. Надписа е примерен.

    Какъв "фотошоп" е това твоето въобще? Някаква орязана версия?

  17. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    vasko каза:
    Като е невъзможно какво съм правил последните 7 години? Отиваш тук:
    https://www.youtube.com/results?search_query=how+to+trace+with+the+pen+tool и гледаш. Това е бейсик скил и трябва да го знаеш.

    Какъв "фотошоп" е това твоето въобще? Някаква орязана версия?

    Като начало в отговор ще започна с това , че изображението което си ми поставил като пример е страхотно , и щом наистина е ink-нато по описаният от теб дигитален начин, това просто е невероятно ! Уважение за това !

    Относно какъв тип е Photoshop-а който използвам. Той е напълно нормален, и разполага с абсолютно всички функции на стандартният , само , че версията му се нарича Photoshop Elements 11 , и си го ползвам вече няколко години , и съм изключително доволен от програмката.

    Нека обаче кажа , че може би в по-горният си коментар не съм се изразил правилно , и може би от там идва неразбирането. Щом посоченото изображение от теб е Ink-нато на компютър , и то със мишката (*както казах , че аз няма начин да го направя със мишката , и то да се получи качествено и добре изглеждащо), явно е възможно и в случая аз съм в недоразбиране причината поради която са липсата на знания.
    Обаче , тъй като не вярвам , че преди 20 години (напълно необмислено и примерно казано), комикс художниците да са боравили със средства като Photoshop или други подобни , не вярвам и , че точно това е най-добрият вариант. Както казах и по-горе , аз съм напълно не професионалист в това , и въпреки всичко искам нещата ми да минават през ръцете и това което мога да постигна с тях (*Малко или много) от колкото през компютъра. Дори ако имах нужните умения и знания бих правил даже оцветяването физическо , а не дигитално , така бих бил още по-щастлив от "творбите" си но за съжаление нямам нужният капацитет , умения и знания за да хвана четката и боите.

    За сега обаче , искам да започна с техника която удоволетворява мен самият като "художник" така , че крайният резултат да бъде ако не най-доброто , поне нещо задоволително добро. И като пример за това което искам да постигна отново ще постна ТОВА ВИДЕО със една смятам много добра техника за създаване на комикс.

    - В този случай художника нанася скицата със молив , след което омастилява рисунката със някакъв вид тънкописец . След като и тази операция завърши ,той сканира своето изображение и го довършва (*оцветява) дигитално. В случая , това е което искам аз да постигна . Физическо омастиляване , и дигитално оцветяване, така , че крайният резултат да бъде задоволителен.

    Като втори образец ти давам друга изцяло физическа техника ТУК без намеса на дигитална обработка . В този случай , художничката нанася скицата със молив , след което подплътява (ink-ва) изображението с някакъв вид писец , след което прекопирва цялата скица наново със молив , и накрая Ink-ва със по-тъмно черен молив (до колкото се различава от видеото). И за финал, за да превърне своят комикс в съвършен , тя оцветява своята скица със няколко вида техники и бои , с които накрая се получава нещо наистина съвършено.

    И като завършек на коментара ми , ще вмъкна малко от страхотните произведения на една от най-добрите за мен български комикс художнички Мая Бочева (по-известна като Уики). Не знам точно при нея каква е техниката , но според скиците и , силно прилича на вторият вариант който ти предложих малко по-горе. Изцяло физическо рисуване.

    1. Нанасяне на молив (ако не се лъжа)

    2. Невероятно и изключително професионално оцветяване със вид бои

    3. И за завършек омастиляването , което става посредствум някакъв тип маркер или тънкописец, не съм наясно точно.

    Мисля , че по-професионално създадено от нейните комикси "Пу" да му кажеш . Ето на това аз казвам истински и страхотен комикс . Какво повече да иска човек? И всичко това е на ръка ? - Ами професионалист художник , не му трябва компютър очевидно.

    И за да запълня коментара за финал, ще добавя още няколко нейни изображения , които са просто скицирани , и омастилени физически из "тефтерите" и за рисуване.

    Какво повече да иска човек от един комикс !

  18. MeMyMine

    UntitleR
    Joined: Дек '08
    Posts: 85

    offline

    Аз не съм омастилявала с тънкописец от доста години, но лично аз поставям layer-a в режим multiply, защото levels прави ръбчетата по-назъбени (това май и ти го правиш, де). Иначе ако нищо друго не подейства и не искаш да я повтаряш отгоре можеш да пробваш да увеличиш размера на картинката, да поизгладиш назъбените части, и пак да я намалиш.

  19. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    MeMyMine каза:
    Аз не съм омастилявала с тънкописец от доста години, но лично аз поставям layer-a в режим multiply, защото levels прави ръбчетата по-назъбени (това май и ти го правиш, де). Иначе ако нищо друго не подейства и не искаш да я повтаряш отгоре можеш да пробваш да увеличиш размера на картинката, да поизгладиш назъбените части, и пак да я намалиш.

    Благодаря ти за включването . Ако трябва да призная, редовно следя и твоите творби в DeviantArt , и съм безкрайно впечатлен от безспорният талант с който разполагаш. Уважение !

    Относно до коментара ти , до колкото разбирам, си омастилявала подобни на това изображения на компюър и то с мишката ? Ако е така , значи определено си изключителен професионалист с компютъра , и уменията си личат по всичките ти творби. Или по-скоро не си личат, ако някой ме пита как е нарисувано такова изображение без да се замисля ще кажа , че е на ръка , дори цветовете му изглуждат толкова добре , че имам чувството , че е оцветявано с бои. Пак казвам имаш голям талант !

    Аз също поставих моето изображение в Miltiplay режим, но то още след сканирането му беше кофти качеството . Сканирано е с ужасна резолюция , и мисля , че от там идва проблема от една страна. Знам ли..

    Все пак Благодаря и за съвета , ще се опитам след като довърша моят комикс, и го сканирам очевидно някъде където биха ми го сканирали с добро качество , ще се опитам ако не стане както трябва да го уголемя и да изгладя назъбените части.

  20. MeMyMine

    UntitleR
    Joined: Дек '08
    Posts: 85

    offline

    Твърде ме ласкаеш, comix-boy Не знам какво имаш предвид под омастиляване в случая с тази картинка. Последните години почти не правя изчистени линии, ами оцветявам върху скици. Изображението е изцяло рисувано на Photoshop и на таблет. На ръка дори и с таблет на photoshop омастиляването е малко неудобно (не се получава равномерна линия, ако очертаваш много бавно, трябва да го правиш със замах), чувала съм, че manga studio е много по-добра и чувството е по-близко до правенето на хартия. С мишка е практически невъзможно (не можеш да правиш плавни дъги и да контролираш натиска), така че най-добре ползвай съвета на vasko за pen tool.

  21. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    Просто изказвам мнение MeMyMine.

    Все ще търся нещо което би могло да ми помогне за да постигна желаният от мен метод.
    Лично за мен , да рисувам и очертавам на Photoshop e равномерно на това да нарисувам човече с кръгче за глава и чертички за тяло и ръце на Paint. Очевидно е явно ,че не съм достатъчно талантлив и добър, че да рисувам дигитално , за това си падам малко Old School тип , и търся предимно физическо рисуване , както споделих и в по-горният си коментар.

    За мое съжаление не разполагам с таблет за рисуване , висококачествен скенер, или диплома от университет по изкуства. Не разполагам дори със най-основните знания като с какви материали да нарисувам моят комикс, на каква хартия , с какви моливи , с какъв тънкописец ли и прочие (*което бе основната причина да създам тази тема). Това с което разполагам, е един бял хартиен лист (ксерокопирна хартия), един остър молив, много идеи , желание и голямо сърце. И ако последните три не стигат за да реализирам моят комикс както трябва , то определено до сега съм имал грешна представа за това изкуство. Да нарисуваш нещо на ръка , и да нарисуваш нещо на компютър - за мен са два отделни вида изкуства , а аз определено няма начин да се науча на вторият .

    И все пак Благодаря ви за коментарите и съветите !

  22. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    И така ,

    днес направих опит номер втори за сканиране (след не успешният ми блед първи опит, който споделих с вас малко по-горе в коментар номер 12 към тази тема ) . И тъй като в няколко копирни центрове във Варна , ме убеждаваха , че няма как да ми сканират скиците във формат различен от JPEG , а като ги попитах за сканиране над 600 dpi, те дори нямаха представа за какво говоря, реших да направя едно компромисно действие. Запознах се , с едно момче , което разполага с средно добър скенер, и което ми позволи да сканирам скиците си при него . И тъй като исках да експериментирам с това (тъй като нямам представа какво правя), реших да сканирам три последователни скици нарисувани по различен начин. Първата е скица нарисувана и омастилена по желаният от мен метод с тънкописец , втората е опростена скица нарисувана изциало със молив, а третата е просто експеримент , нарисувана със син химикал.

    В резултат на това получих и трите скици , сканирани с параметри 1200 dpi , цветно , във формат Tiff . Качеството на изображенията определено е много много по-добро от първият ми опит за сканиране , и мисля , че този път се получи както трябва.

    От тук възникнаха обаче и други проблеми . Да започнем със скицата със тънкописеца. Та , изглежда добре , има прилична резолюция и качество , но тъй като скенера сканира цветно , задният фон на скицата , тоест белият лист, не се получава толкова бял колкото на мен ми се иска. Обаче тъй като забелязах това още по-време на сканирането , реших да сканирам същата скица втори път ,като от настройките на сканирането избрах опцията сканиране като Черно-Бяло. Което мисля , че ми реши проблема с белият фон, но не знам дали така се запазват пълните качества на изображението.
    Въпроса ми е , като сканирам моите скици , цветни ли да ги сканирам (при положение ,че са рисувани само с тънкописец), или да ги сканирам черно бели ?

    Другият проблем, който изникна (ако изобщо е проблем), е че след като увелича изображението достатъчно , се виждат малки пропуски на пиксели , в очертанията. Смисъл, когато се гледа нормално изображението това не се забелязва , но като се доближи си личат тези малки пропуски . И това става само на изображението което е сканирано черно-бяло , на цветното не се получава съвсем по този начин .
    Та въпроса ми тук е това проблем ли е , ще трябва ли да запълвам тези "пропуски" по някакъв начин или изобщо не е добре да се сканира черно бяло ?

    Относно другите скици , резултатът беше следния. Скицата с молива , се получи повече от страхотно , и се забелязваха всички малки детайли и различните нюанси на молив които са използвани в рисунката , изглежда супер. Тази с химикала за мое учудване , стана дори по-добре от тази с тънкописеца. Очертанията изглеждат ясни и плътни , дори при приближаване на изображението. Дали да не опитам да очертавам с някакъв вид черен химикал ли ?

    Не знам , за сега толкова. Както виждате , сам си откривам топлата вода , и се чудя за какво ли служи "червеното кранче" . Както и да е!

    Ще се радвам ако се включите с коментари относно въпросите ми в този или по-горните коментари, за мен е важно и го оценявам при сърце. Благодаря на всички !

  23. MeMyMine

    UntitleR
    Joined: Дек '08
    Posts: 85

    offline

    При мен, на моя стар скенер, често бялото на листа излиза малко синьо, особено ако листът не е бил напълно допрян до стъклото. В такъв случай отивам в image > adjustments > hue/saturation и вместо master избирам blues и/ или cyans, след което им местя lightness на макс, и така само сините цветове стават бели, което запазва повече от информацията, отколкото ако всичко беше черно-бяло. Но тъй както питаш, не съм пробвала направо на черно-бяло как се получават.

  24. comix-boy

    Член
    Joined: Юли '15
    Posts: 23

    offline

    Не знам, за момента като сканирам на черно бяло ми се получава като чели по-добре (ама на мен какво ли ми разбира главата от това). Но като сравним снимките които споделих в предният ми коментар, като чели мисля да се насоча към сканиране в черно и бяло , и по съвет на ВИДЕОТО (Лееле , това видео ми е станало толкова любимо , че съм го споделил в тая тема вече 20-тина пъти ) . И все пак още не съм сигурен какво точно да правя. Но има време , за сега съм се насочил към довършването на комикса си (който е предназначен за един наш вестник) , и като тотален аматьор с много любов съм много нахъсан и вдъхновен да го направя както трябва , за да се получат нещата добре при отпечатването. Да се надяваме , че това няма да ми е първият и последният публикуван комикс , и с течение на времето да си изградя възможно най-подходящата техника на рисуване , омастиляване , сканиране и оцветяване , която ако "супер" да изглеждат нещата на ниво "добре"

    Благодаря ти за последният коментар, и съвета MeMyMine , винаги оценявам мненията ти !

  25. Vilorp

    3ир-3ир-Член
    Joined: Авг '12
    Posts: 398

    offline

    Една вметка:
    При офсетовия печат се ползва резолюция от 200-300 точки на инч. Всичко по-голямо е безсмислено и сама прави файлът тежък.
    Изображения които се ползват в мрежата пък по стандарт са едва 72 точки.

  26. Rotorblade

    Член
    Joined: Май '09
    Posts: 1 339

    offline

  27. orehovka

    мускетарка
    Joined: Дек '08
    Posts: 1 646

    offline

    Ако все още ти се рисува на хартия, в магазините за материали на Шипка 6 се продават едни специални скицници за комикси, готови оразмерени в американския формат и с вкарани външни рамки. Мъжо по някое време рисуваше на такива и казваше, че са много удобни точно за комикси - добре поемат и молив, и мастило. Силно подозирам, че същите може да ги има и в Слънчоглед, защото там просто има всичко.

    Gangnam style!

RSS емисия за отговорите по темата

Отговор

Трябва влезете, за да напишете отговор.

Comics Bistro — Форум | Задвижван от bbPress | Дизайн и поддръжка от Ивайло Драганов | Хостинг от ICN.Bg